tvätta, städa, handla,slå in paket, packa....

tror att de va allt. Börjar inse att jag kanske inte hinner slå in klapparna här hemma utan får ta me dem hem till mamma och göra det.
Men det blir ju jul ändå och jag är inte ett dugg stressad. Faktiskt inte.

Papsen får ligga kvar där han är och vi hoppas på att han får komma hem över jul iallafall. Om inte får julen komma till honom=)

Snart sitter vi där allihop, hemma hos mamma. Det är konstig men det lukar alltid speciellt hos mamma över jul. Kan inte riktig sätta fingret på vad det är men det lukten har aldrig försvunnit. Den hänger kvar sen jag var barn, kanske är det för att jag är barnslig förtjust i julen. Eller så är det så att jag bara är hemma.
Och tänka sig att vi äntligen får en vit jul i år, kommer inte knappt ihåg när det var en vit jul sist. Det var nog när jag var barn, jisses så gammal jag lät nu men det är sant.
Som sagt i morgon kväll sitter jag där hemma hos mamma och luktar. Kan tom blunda nu pch känna den doften, doften av ett varm och härligt hem där man blir älskad och som ALLTID känns så skönt att få komma hem till.
Kanske tycker ni att jag är knäpp nu men det är så jag känner.
Hur tycker ni att ni får julkänsla? Skriv gärna och berätta=)

Passar på att lägga in ännu en av mina favoriter. Lysnar alltid på den när jag åker hem till jul. Och så gråter jag en liten skvätt, blödig som jag är.



Nu låter det som om jag inte kommer att göra några som helst inlägg i morgon eller under julen. Tro mig det kommer jag göra=)


Ha en mysig och härlig tisdag. Ska gå tillbaka till alla mina sysslor

Puss på er alla där ute


Merry Christmas to all, and to all a good night!

Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback