Fredag = yeeeej

Härliga fredag äntligen! Dagen då allt blir så mkt lättare, inte sant?!
Så är det för mig iallafall. Dagen då alt går i rosa för att jag vet att när jag kommer hem så slipper jag ställa klockan på sex för att gå upp... att jag får två HELA dagarn tillsammans med mannen i mitt liv! Härligt!
Dagen började hos doktorn, inget som har hänt utan mest att min läkare ville träffa mig ang min astma. Hon lyssnade lite och det lät bra så hon skrev ut nya recept bara. Känner min kropp så pass väl nu så jag vet när jag har tagit för lite medicin och när jag tagit för mkt. Då blir jag alldeles darrig och knäsvag men det går snart över. Det bästa med all träning förutom att man får en någorlunda schysst kropp, är att jag har minskat mina astmamediciner från 4 ner till 2! Är inte detta underbart. Det tyckte iallafall min läkare. "Tänk om jag hade alla patienter som var som du, att dom tränade ochj såg att dom blev friskare" sa hon. "då kunde jag börja jobba halvtid"
Det gav mig ännu mera inspiration tt fortsätta och man blir ju mkt piggare av det. Sen kanjag vara lite för envis kanske.. Att strunta i medicinerna för att försöka få upp kondisen var på jag nästan kryper ut från passet och kräks för att jag tagit ut mig så mkt! Då får jag faktiskt skylla mig själv.
Den läkaren som jag har är toppen. Hon är inte så många år äldre än mig själv men så fruktansvätr kunnig. Hon lysstnar verkligen på mina svar, det är det inte många läkare som gör kan jag säga. Har ju mött ett par då pappsen har legat inne ett antal ggr.
Hon var oxå den jag gick till när jag hade det som jobbgast förra året, det var en mörk tid, men nu så är det bara rosa hela tiden och jag mår toppen toppen. Vilket hon tyckte var helt underbart.
Therese och Hedie, har mkt att tacka Er för!

När jag kom till jobbet kom Heidi och lämnade en present och den bästa presenten ever!! Jag och hon satt och pratade om dessa Humanity armband och ja sa att jag vill gärna ha ett sånt. Detta är kabnske en månad sen och gullungen hade köpt ett sånt till mig i födelsedagspresent!! Och jag vart verkligen jättejätteglad!!
Sötnos tack igen gumman!!!


Blev tvungen att åka hem förut då jag fick kallsvettningar och att jag mådde fruktansvärt illa. Nära på att kräkas på jobbet men nu då jag har sovit i ca 1 timme mår jag mycket bättre. Vad det var?! har jag inte en aning om men läskigt var det ialla fall....

Kommentarer
Skrivet av: Therese
Datum: 2010-02-19 kl. 20:21:36 URL: http://alltochlitedartill.blogg.se/

Tack själv älskade Sandra! Vi måste fira dessa 28 år, när var hur? PUSS och trevlig helg. Hälsa mannen!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback