Tänk vad åren går...

när jag var ca 15 tyckte jag att alla dom som var runt 30 var hur gammla som helst. Trodde att om man blev 30 sen var livet slut. Vad fel jag hade!
Visserligen fyller jag inte 30 än men det ör inte långt kvar och jag tycker verkligen att livet startar nu. Det är nu jag har råd att göra alla det där sakerna jag drömde om som barn/ungdom.
Det är nu som livet verkligen leker och jag tror att ju äldre man blir dessto härligare blir det. Jag har inga problem med att se min själv som 40 åring. Att döma av mina systrar så kommer jag se lika fräsch ut då som nu;) (hoppas jag iallafall, annars har väl dom dragit det bästa strået) och har jag ännu mera tur så hoppas jag att vara lika spänstig som min egen mamma när jag fyller 68!
I vår familj så är det tjejerna som är de starka (no offens brorsan, du e e minoritet i familjen så du räknas inte;)).
Tittar jag bara på vad dessa två systrar som är bara några år äldre än mig;) (47 resp 45) har gjort i sina liv så har jag inte ens hunnit gjort hälften och jag är redan 28!
Nej någon brådska har jag inte men det börjar ju rulal på och i motsatts till vad jag trodde jag var när jag var 18 så är jag faktiskt dödlig.
Men ålder är ju bara en siffra på ett pappaer eller hur.
Jag kommer fortfarande vara banslig och tycka att pixar filmer är hur roliga som helst, tycka att man får vuxenpoäng när jag har pengar på mitt och mannens icabankkort och göra pruttljud när det är som mest olämpligt.
Nej jag tror att om man behåller barnasinnet kvar kommer man nog hålla sig ung länge....




Som ni ser är jag hemma och latar mig idag. Behövde inte gå ut i morse när temperaturen visade -28 grader.
Tyckte dock synd om min bättre hälft när han likt en mumie steg upp halv 6 i morse, men det försvann snabbt då jag insåg att det var så kallt ute att "näshåren frös till is";))


Håll er varma gott folk och ge bort en kram eller ett leende det värmer iallafall mig en kall dag som denna



på återseende


Kramiz


Kommentarer
Skrivet av: Therese
Datum: 2010-02-22 kl. 13:46:35 URL: http://alltochlitedartill.blogg.se/

Stort grattis gumman! Ha en UNDERBAR dag! Puss


Skrivet av: Heidi
Datum: 2010-02-22 kl. 20:36:36 URL: http://mizzpink.blogg.se/

Gå in hos mig och titta gums. Jag har skämt ut dig massor..hihi. Love yah! Jalla!


Skrivet av: Annika Roos
Datum: 2010-02-22 kl. 20:41:35 URL:

Tack för komplimangen den värmde :) du kommer att vara så snygg det behöver du inte oroa dig för :) !!!

Ett stort grattis till dig från din storasyster Yster Annika.

Kramar och pussar





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback