Howdidody fok´s

Vilken vecka!
Finns nog inte ett skrymsle på hela manhattan som vi inte har sett. Härligt det har varit..
New York - mitt andra hem!
Blev dock inte en så bra start för ngn utav oss men allt det försvann när vi väl tog amerikansk mark under våra fötter.
Åhh va jag älskar amerikaner! Finns det ett folk som vi svenskar behöver lära oss av vad det gäller hövlighet är det dom.
Om tex vi är ute o går på gatan så stannar folk o frågar om vi är vilse eller om vi letar efter ngt speciellt, skulle detta hända i sverige, ALDRIG!
Och om et nu skulle hända så skulle man titta på den personen och undra om den är spritt språngade galen.

Vi såg central Park, trump tower (de var ett par, ssutom verkar det som om han hller på o bygger nytt;)), strawberryfileds, the placa hotell, St Patrick´s cathedral, rockefeller center, brooklyn brid, manhattan bridge, vita huset, president obama.
Japp ni såg rätt när vi står på en gata i Washington kommer det en polis eskort och vi vet väl inte riktigt i vilken bil han satt men nog var han i närheten, denna president!
Som sagt vi har haft en heeelt otrolig vecka.


Finns nog inte ett starbuck´s café vi inte har varit inne i, och tur är väl det för godare kaffe får man leta efter.
Victoria secret´s var en av mina "must do" och om jag trivdes där. Shoppade loss på ett par stövlar för 7 dollar!! Måtte det bli höst snart så jag kan använda dom, nej då men de var ett riktigt kap.

Kommer man ngn gång till New York så är ett måste att åka upp till "the top of the Rock" på Rockefeller center. Utsikten därifrån är helt otrolig! Nästan så att man tappar andan.

Och sist men inte minst vad vore en tripp till New York om man inte skulle gå på den gata där Carrie bor i Sex and the city!


Håll till godo mina vänner
































För den som är van att se på sex and the city känner igen gatan;)









Tack igen för en heeeelt fantastisk vecka! Hur roligt som helst jue!!!



Puss

Kommentarer
Skrivet av: Therese
Datum: 2010-05-16 kl. 20:18:01 URL: http://alltochlitedartill.blogg.se/

UNDERBART VÄNNEN! PUSS






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback