"att förstå med hjärnan är en sak, förstå med hjärtat är en annan"

Min vän och tillika guru i världen är Therese. Hon har varit med när det blåst stormar omkring mig men även när det varit lugnt och spegelblankt.
Hon har i öppnat mina ögon många ggr när dom varit så tillslutna att jag inte vetat om jag någonsin skulle kunnat öppna dom igen.
Här om veckan så sa hon ett uttryck som jag förstod i hjärnan

"Du får vara den förändring du vill se i världen och i dina med människor"

När hon sa det så tog jag det till mig och som vanligt in sandrastyle så gick det in i hjärnan men det är inte förrän nu som det slog mig rakt in i hjärtat.

Det är klart att jag inte kan förändra världen (som jag kan tro ibland). Jag vill vara den förändring som jag vill se i världen. Jag vill vara den förändring jag vill se i mina medmänniskor.

Tack hjärtat för att du är så klok som en ko och öppnar mina ögon

All kärlek till dig hjärtat. Loves u with all my heart



Kommentarer
Skrivet av: Therese
Datum: 2010-10-15 kl. 21:23:05 URL: http://alltochlitedartill.blogg.se/

Hjärtat, finaste vännen, får tårar i ögonen när jag läser det du skriver.



Du är så fin, fortsätt se med världen med öppna ögon and we got a teacher.



Hoppas du hade en fantastisk fredagskväll!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback