......... Kategori: Allmänt

Jösses

vad jag är dålig.. Lovade ju faktiskt.. Usch och fy på mig.
Men jag har faktiskt inte ens suttit framför burken alls på hela denna helgen.
Kanske är bra..... då kanske man har ett liv iallafall.....=)

Denna helg har gått i raket fart.. som jag alltid säger finns  bara måndagar och fredagar allt där emellan är bara en sträcka...

Fredag eftermiddag: träna rygg - gick så där var nogorlunda stark men inte alls mot vad jag brukar ta. Tänkte att hmm ja ja det är inte alltid bra att träna tungt.
Hem till hjärtat vars syster skulle komma. Hade lovat (vilket jag mer än gärna gjorde) att sminka Therese. Hon blev kanonbra eller "annorlunda, men sexig" som hennes Magnus sa till henne. Jag tyckte oxå hon såg ut som en toppe´npingla. Denna männsika har fött 3 barn och ser tokfräsch ut, slå det ni;)
De skulle ut på 30 års fest, kändes som om jag var 15 år äldra fast jag är 2 år yngre.
"Jösses gå ut en fredag, hur orkar man det" - tänkte jag.

Tvättstugan väntade när jag kom hem men som tur är är vi nu två stycken så mannen i huset tog tvätten och jag städade.
Lagade hembakt pizza, vilken vi båda tyckte att detta gör vi igen nästa fredag. Låg och slumrade i varsitt hörn på soffan - - -  härligt!

Lördag, bjöd svägerska och man på frukost. Sen i väg och fixa håret. Tyckte att det var dags att ansa lite.
Vidare till gymmet körde förbränning, var arg på mannen som sedan kom med sina hundögon så jag smälte.
Varför jag var arg!?
Det tar vi en annan gång;)

Lördag eftermiddag spänderades i Kista tillsammans med Elle och Håkan. Vi tjejer sprang runt och shoppade och grabbarna, jag inte vet jag va dom gjorde men de var inte med oss;).


Söndag, ÄNTLIGEN SOVMORGON!
Vaknade halv 11!, upp och åt frukost. Ut till Barkarby gjorde ett klipp på Nike store. Två par dojjor för under 800 kr, slå det ni;)
Till gymmet körde chins, dips och axlar så det bara brände ikroppen- - -  skönt!
Vidare sen till Uppsala, på 12 årskalas.
Sen nu siter jag här själv, medans hjärtat är ute på bio. Härligt att vara själv för en stund....

Ja, och nu är det snart måndag igen.. Var det ngn som sa ngt om jobbångets?!
SKOJA INTE!

Men det är bara att bita i..... snart e de fredag igen


Hej hopp gummi-----



......... Kategori: Allmänt

Yeeeeejjjj

För att citera Gert Fylking "Äntligen" som jag har längtat.
Jag klarade mig igen om vecka till och med det menas att jag är en vecka närmre semester... possitivitet alltså;)
Igår hade vi besök här, Elle och Håkan kom förbi. Eller rättare sagt jag och Elle hade vilodag, pga av våra förkylningar (vi vet fortfarande inte vad det var som gjorde att vi blev förkylda samtidigt:S), vi passade då på att prova på en ny varmrätt. Elle hade hittat den i ngn fitnesstidning. Grabbarna var på gymmet, och tänk vad skönt för dom att få komma hem och allt var färdigt....
Trevligt var det iaf.. Tack igen!

Som sagt väl behövlig vilopaus igår dvs ännu mera damp idag.. Så idag blir det rygg träning efter jobbet


Hoppasni har det bra i snön

kramiz


......... Kategori: Allmänt

*gäckel*

Ni vet hur det känns. När man är igen täppt så pass mkt att när man är på väg till att nysa så sprutar tårarna.
Så har jag idag. Så fort jag känner av en nysning så kommer tårarna och jag måste förklara för alla att jag inte är ledsen utan bara förkyld.
Har sntit mig så pass mkt att jag har snart skalat av det första och andra hudlagret under näsan.. men är jag bitter

Aldrig!


Nej nu är de ju bara nedförsback till helgen. Visserligen känns denna vecka som om jag levt den två ggr om men hur som det är helg.
Och då får jag förhoppningsvis träna=)=)=)=)


Ska faktiskt ta o gå o sova och försöka få bort det gäckliga


Tjingeling


......... Kategori: Allmänt

Igentäppt

det är unefär så man kan summera hur jag låter just för tillfället...
Jag fullkomligt avskyr att vara förkyld, men det är väl bättre nu än senare.


Skulle ha kört cykel pulsen i går, orkade inte riktigt med den kände jag, så jag ställde mig på crosstrainern och körde intervaller i stället------------smart?
Inte så mkt va

Det är alltså därför jag låter som om jag har täppigen båda näsborrarna med fetvad..


*SSSSSUUUCCKK*

Andra kanske tycker ja men va skönt då får hon vila från träning. I mitt fall är det tortyr!
Träningen är ju mitt liv, skitjobbigt att tvingas till att ta det lugnt... usch


Dags att bege sig till jobbet straxt

Sköt om er


*host, snörvel*


(lite synd är det om mig iallafall)


......... Kategori: Allmänt

Trött, tröttare Sandra

Men det kommer säkert att ordna sig. Efter den tredje kopp kaffe jag kommer att dricka.
Börjar bli lite lätt täppt i näsan, hindrar det mig från att träna.......

Aldrig


Cykelpulse idag stadshagen

Hörs sen gott folk

Keep it up... it's only tuesday


......... Kategori: Allmänt

NY REGEL

Jag är alltid den som säger åt alla andra att man inte ska mäta sig med ngn annan. Att man ska vara stolt över det man upp når om det så är små små pytteframsteg. Tänk possitiv har alltid varit mitt motto och framför allt.
MÄT DIG INTE MED ANDRA


Har tydlige väldigt svårt att leva som jag lär. Mäter mig alltid med alla andra, har t om mätt mig med killar ( osmart jag vet) och vad händer då?!
Jo, resultatet blir ju där efter.

Blir så fruktansvärt trött på mig själv!!!

Så regel nummer ett för Sandra denna månad


Ge blanka tusan i att mäta dig med alla andra! Du e duktig!
och som sagt då ska jag oxå se resultat där efter...

Inge fel med att ha idoler eller bli inspirerad av andra men för guds skull kvinna MÄT dig inte!!


Så nu ska jag hoppa i bingen

sov så söt










......... Kategori: Allmänt

Mmmmhh

ungefär så sa min kropp i morse. Inte när jag loåg i sängen utan när jag gick prommisen.
"Det här var härligt" sa den "det här måste du göra oftare".
Visst är det skönt när kroppen bara svarar när man går upp för att gå morgonprommis. Och faktiskt hela min dag har varit totalt grym efter det.
Härligakänsla säger jag bara!!
Dessutom kom Helen, en tjej som jag jobbar med, tillbaka från en två veckor låååång föräldraledighet. Det var jättekul och se henne. Hon är verkligen som en frisk fläkt, synd bara att hon snart ska lämna mig. Hon ska nämligen flytta upp en våning. Kul för henne tråkigt för mig. Kommer sakna dig Helen!!



Ska alldeles strax tillbaka ner till gymmet. Brösten ska få sig en genomkörare och då menar jag inte dessa påsar somhänger utanför kroppen utan musklerna innuti;)

Det var längesen jag kände att en måndag var helt ok. Så det känns riktigt skönt!
Kan kanske var pga att det nu står två efternamn på ytterdörren här utanför.
Mysigt


En rättelse det var inte Elle och Mange utan Elle och Håkan vi vare ute och käkade med i lördag. Fick väl en tillfällig bronkit i hjärnan eller liknande;)


Ín i dimman nu gott folk


Fridens


......... Kategori: Allmänt

morgonprommis

återkommer senare i kväll...
off to da gym


Peace


......... Kategori: Allmänt

blogglovin

Följ min blogg med bloglovin


......... Kategori: Allmänt

TILL SALU

Då så gott folk då är det bara två bäddmadrasser som tillsammans utgör 160 som är kvar till salu bästa pris 1500!!!
Dessutom köksbord i ek om ngn är intresserad detta är billigt vid snabb affär


Håll i gång i skogen!

Bara att maila om man är intresserad




......... Kategori: Allmänt

Det tar sig sa mordbrännarn´

så var det söndag igen då. Herre jisses vad tiden går fort..
Lördagskvällen spenderades på sönder. På en ÄKTA grekisk restaurang. Vilken mat de hade där!! Herregud så gott det var. Det var som om att jag smakade på en bit av himmelriket.
Sällskapet gick inte heller av för hakor.
Vi har nämligen fått två nya figurer in i vår vänskapskrets, två som e lika knäppa som vi är.
Vilket är hur skönt som helst. Så skönt att man kan få vara sig själv, utan att ngn dömmer en.
Det belv faktiskt ett glas vin också hör och häpna. OH va gott det var!!

Senare åkte vi hem hit för att spela lite gammalt hederligt brädspel.
Huvudet nuddade inte kudden förrän halv 2 i natt, då hade jag fått många skratt.


Noterade ni ngt här...
Jag skrev hem hit..
mmhhh vad kan det betyda ;)

Denna söndag ska spenderas på gymmet tillsammans med dessa två nyfunna vänner. Härligt inte sant!

Hoppas ni har en skön söndag där ute. Vädret är förövrigt hur härligt som helst!

Puss och kram

Tack igne Elle och Mange för igår kväll, det måste vi göra om!



......... Kategori: Allmänt

Muppovich

så här kul kanman ju ha en torsdagkväll i januari.
Tur att vi e lika knäppa älskling.. Puss på dig




......... Kategori: Allmänt

my bff

3f2bd5d7092867541958c82887645c31.png

Kolla varifrån!

my bf:)



......... Kategori: Allmänt

By the way

Finns det ngn som är intresserad av att köpa sängar.
2*80 plus 160 bäddmadrass pris 1 800! bara 6 månader på nacken.
Ikea, silasand
Det är bara att hämta i så fall fort som fan


......... Kategori: Allmänt

Knaaaaakkk Braaaakkkk

jajamän trodde nästan att min rygg skulle gå av men gud va skönt de va.
Trycket över benet och ryggen släppte direkt. Nu är jag öm istället, men hellre det.
Olavi, min kiropraktor, sa att ena benet var 1,5 cm kortare än det andra och att ryggen svängde likte en starkhöger kurva. Då kanske ni kan förstå hur ont jag har haft, Har jag suttit still för det - nej
har jag legat på lat sidan- nej

Men jag får skylla mig själv. Idag har jag dock inte gjort så mkt som jag skulle. Vaknade med att det kändes som hele sahara öknen hade dumpats i min hals.
Skit oxå, tänkte jag här ska inte bli sjukas inte. In på apoteket tjacka c-vitamin och voltaren T.
och så har jag sovit nu i eftermiddag i ca 1,5 timme.
Träningsgnistan finns där men jag orkar banne mig inte. Hade detta varit för ett år sedan ca hade jag struntat i min kropp och tränat iallafall men inte idag. Tänka vad vis man blir på äldre dar..
Fyller ju faktiskt den anaktningsvärda åldern 28 om ca en månad så det ska väl banne mig inte vara så svårt att lyssna på kroppen;)

Kvällen ska spenderas i gott sällskap. Ska ätas thai och spelas spel. Både "vanligt" hederligt gammalt brädspel och wii.

I morgon bär det av till Uppsala för barnkalas. Jösses vad helgerna går fort men det är väl bara bra det antar jag:)


Hoppas ni mår bra där ute och ta hand om er

Trevlig Lördag foks'

Chipp och hej