......... Kategori: Allmänt

Äntligen en bra artikel om mat

Helen Ahlson som har varit min guru (alltid tyckt att hon varit Body Fitness ansikte) när det gäller det här med tävling, mat och träning.
Dels vet hon deffenetivt vad hon snackar om för att hon gjort detta själv otaliga ggr sedan var det hon som var med o coacha Elle nä hon vann Lucia -168 cm.
Nu har hon skrivit ett fruktansvärt bra inlägg på sin blogg på fitnesscross.se.

Klicka på Helens namn så kommer ni till artikeln: 

Kostens påverkan på träningsresultaten






Jag kommer föralltid printa in denna i mitt huvud!




......... Kategori: Allmänt

Blondare får man nog leta efter:-)

dsc00100 (MMS)

Blondare får man nog leta efter:-)



......... Kategori: Allmänt

Tack <3

Alla söta för Er uppvaktning idag.
Blev jätteglad att ni ville fira mig =)

Blommorna höll sig hela vägen hem i kylan och jag ska övertala mannen i huset om att vi ska kolla på Veronica Mars när 112 är slut.

Dessutom så har mitt hjärta köpt en Ipodshuffel tilll mig!! Sötnos och dessutom har han ett ess i rockärmen som han ännu inte avslöjat.
Vet bara att jag måste ha semester på måndag

Tack igen allihopa! Ingen nämn ingen glömd


Älskar Er alla

Puss


......... Kategori: Allmänt

så var det återigen dax att fira min (18+11) årsdag

eller något =)


Nej faktiskt så skulle jag inte vilja vara 18 år igen. Känner mig mer än förberedd på att fylla det stora 3 0 om ett år
Men först så firar vi in att en lite knubbis kom till världe 16:54 den 22 Februari 1982
4 kg och 53,5 cm lång! Basketspelare redan då:)



Peace


......... Kategori: Allmänt

Tack så mkt för att ni kom igår och tack f...

Tack så mkt för att ni kom igår och tack för alla fina presenter:-). Puss på er alla



......... Kategori: Allmänt

FAAAN!

Glömde bort tiden för hårfärgen!!!!

SÅ nu e ja BLOND!!! PLATINABLOND!!!

ville iofs ljusa upp lite grann men INTE till det här


BAJS!!!


......... Kategori: Allmänt

Freitaaaag!

Och mys för hela slanten!!
Idag har jag känt mig riktigt schleeeten i hela kroppen. Det kostar på att först ligga däckad i ngt virus för att sen komma tillbaka o köra på i 180 som vanlit PLUS att cykla fram o tillbaka till jobbet.

Missförstå mig rätt jag fullkomligt älskar att känna kroppen jobba hade jag tid skulle jag gymma 2 ggr om dagen men jag kanske har tagit mig vatten över huvudet eller så behöver jag bara en dag att återhämta mig på. Det återstår att se för VILA är dagens motto.
Kan ju iofs hända att ja e lite trött pga att jag gymmat i 8 dagar i sträck hmm

Dessutom behöver jag nog lägga om schemat men ja vet inte riktigt hur jag ska göra..
Om jag ska köra på lite till. Till mitten av mars för att sen lägga om o köra mer kondis eller hmm aja vilka världsliga problem man har.


En annan sak

Jag har fullkomligt gått o kärat ner mig i Shabby chic grejer. Hittar dom överallt, hm.com, ellos.se i diverse små butiker OCH på mitt nya favvo ställe TRADERA.SE
Har vunnit både en servettlåda, kudde och klistra-på-vägen-ord. Åhh a ja tycker de e snyggt.

Nyss såg jag att ja vunnit denna


Liiiten bild ja vet men det är en krona som man antingen kan ha ljus i eller en klängväxt AND I LOVE IT och priset
75pix som hittat


Nåja nu är det strax dax för Let's Dance = LET THE MYS BEGIN


Ha de gött


......... Kategori: Allmänt

Cykla för sommar och vår o hej va de går´

Jajamänn, nu e det nog. Dampsandra har tagit till cykeln. Nu e det dags att det blir vår o de e snart.
Det gick faktiskt riktigt bra i morse, visst lite kallt till en början men va fasen. På med täckbyxor, vantar, halsduk, tjockjacka och sen bar det av.
Och tro det eller ej jag lyckades ta mig till jobbet utan att vurpa. Sen tog jag det väääldigt försiktigt oxå.

Det är ju hur härligt som helst nu och eftersom det är ljust ute redan vid tjugo i 7 var det riktigt härligt att cykla.
Rätt så bra plogat oxå (hmm får se vad ja tycker om ett par veckor) men nu e humöret på topp!

Härliga tider, strålande tider!!!


Mer cykel åt folket


PUSS!


......... Kategori: Allmänt

Och den här fick ja av fröken palm. Söta n...

dsc00097 (MMS)

Och den här fick ja av fröken palm. Söta ni e tack snälla:-)



......... Kategori: Allmänt

Det behövs inte mkt för att visa sin uppsk...

dsc00096 (MMS)

Det behövs inte mkt för att visa sin uppskattning på alla hjärtans dag. Denna gulliga choklad fick ja av söta Heidi:-).



......... Kategori: Allmänt

Känner mig pånyttfödd

Jajamänn! People jag är tillbaka! och med besked! HÄRLIGT!!!
den snoriga näsan är kvar men kroppen känns hundra, förutom ett par extra kilon jag lagt på mig nu under denna vecka jag varit borta från träningen.
Men det ska bort illa kvick och jag vet att om jag bara äter o tränar rätt kommer det att försvinna.
Och gud så skönt det var att få kroppen att jobba idag.
Först då för att få träffa folk på jobbet, sen iväg med Jack 3d i kroppen för ett rygg och bicepspass.
Jag hade inga förväntningar för jag VET hur det kan vara när man varit däckad av ett virus.
MEN
Jag vet inte om det var Jack 3d:n eller det att jag inte hade några förväntningar eller kanske både och men
MAJ GADD så bra passet blev.
Slängde in lite mage oxå när jag ändå höll på och DET kommer att kännas tillsammans med ryggen och puckarna;oP.
Visst jag känner mig fruktansvärt vattnig men det är inte så konstigt så mkt kolhyderater jag tryckt i mig nu när jag varit sjuk.
Och ja jag vet man får ibland men nu e det SLUT!

Det riktigt härligt att känna att kroppen svarar på övningarna och jag svettades som en gris (hmm jag brukar göra det men idag var det extra varmt) Skitsamma!
Jag körde på i mitt eget tempo var inne i min "zon" och KÖTTADE!!
hahahahah


SANDRA IS BACK och det e med BESKED



wiiihoooo

Och i morgon Foks' så är det FREDAG WEEEEIIII






......... Kategori: Allmänt

Börjar äntligen

se ljuset i tunneln.
I natt sov jag utan att få ha hostat upp mina lungor. Wunderbar!!
Nu e det bara den där snuvan som ska bort oxå sen är jag frisk! (kanske lite att ta i)

Det är dags nu att jag börjar bli bättre för jag tror att jag har gjort gångar i golvet här hemma då jag vandrat ut och in genom varje rum hundra gånger per dag bara för att ha ngt att göra.

Har tittat på båda sex and the city filmerna två ggr! Jag har kollat igenom hela serien igen, kan ju iofs inte bli trött på den men nu vill ja inte mer.
Nu vill jag jobba, träna, LEVA!! Känns som hela livet stannar upp när man är sjuk men nu är det dags. I morgon tänker jag gå tillbaka till jobbet, hosta eller inte. Orkar inte va sjuk mer =)

Idag tänker jag faktiskt ta mig utanför dörren ett tag, gå till ica o träffa lite folk, ut på en promenad eller ngt som gör att jag inte sitter hemma en dag till för då blir ja tokig hehehe


som sagt på bättringsväg alltså


......... Kategori: Allmänt

Gillade Titanic 1

Men jag vet inte om detta är sant, kan vara påhittat men jag hittade denna på en annan blogg ja läser.
Det måste va påhittat



......... Kategori: Allmänt

Tydligen så ska denna hostmedicin göra att...

dsc00094 (MMS)

Tydligen så ska denna hostmedicin göra att man dämpar hostan och slemmet. Efter att ha hostat sönder mina lungor i natt vet ja inte riktigt om den funkar. Hmm



......... Kategori: Allmänt

suuck

Om jag lider av en lättform av ADHD så är den betydligt starkare då jag är sjuk.
MÅSTE jag ju ligga/sitta still och det är heeelt värdelöst i min värld. Visst jag njuter en stund av att bara vara men nu är det nog.
Har sovit hela natten med öppen mun då jag inte kan andas genom min helt ogenomträngliga näsa, vaknade av att det kändes som om hela sahara öknen hade blåst där inne. Väl uppe så började jag snyta mig och det tar aldrig slut.
Vart kommer allt slem ifrån?!
Dessutom så tycker jag att jag har varit sjuk färdigt nu. Det räcker med ett par timmar max en dag sen ska jag bara vara frisk.
ÅHH va jobbigt de e!

Men jag tröstar mig själv med att ja iaf får äta så mkt godis jag bara orkar, trots att det inte smakar ngt men jag låtsas att det gör det!

Försvinn nu och de e illa kvickt, dumma baciller