......... Kategori: Allmänt

Så här LITE juligt är det hemma men tomten trivs ;)

Håll till godo



ääääälskar spegeln som införskaffades i helgen 400pix. Ett jättekap!!!






Blixten gjorde att det ble jätteljust men det är riktigt mysigt här hemma och I love it!!!


......... Kategori: Allmänt

24 dagar kvar

och tomten är mitt uppe i julstöket..
Listan är ju lång

Vem som varit naugty or nice

Hmm får nog fråga tomten när han kommer vad han tycker jag varit...


SSSNNNÄÄÄLLLAAA tomten kan jag få en AJ FÅÅN!!

Tack!

;)


......... Kategori: Allmänt

Snälla tomten

Jag skulle vilja ha

* en Aj Fåån
* en ny vinterjacka
*eller kanske en resa till solen
i julklapp

Går bra med vilken som helst bara ja får ngn....

Hmm undra om man kan påverka tomten =)



lånad av google.se


......... Kategori: Allmänt

Kanske syns lite dåligt men här är det jul...

dsc00070 (MMS)

Kanske syns lite dåligt men här är det jul. Bara för att tomten nu ska trivas ordentligt. Visste ni förresten att han bor i bromma? Tomten alltså;-)



......... Kategori: Allmänt

wwhhheeeeiii

Ska i väg o spinna sej lite..
Såg Petter igår på Skavlan, ser skarp ut som vanligt, men jag måste bara påpeka.
Det ser lite onstigt ut är Barbro "lillbabs" står och kör "coola" rapmoves....
Hmm ja ja kul var det iaf för jag skrattade


Ciao

(lånad av google.se)


......... Kategori: Allmänt

BÄSTA!!!!



......... Kategori: Allmänt

ännu bättre



......... Kategori: Allmänt

Åhh Petter AJ lav JU



......... Kategori: Allmänt

Fiiiin låt



......... Kategori: Allmänt

Skavlan

och David Helenius är nog de som är bäst just nu med sina shower.
Skavlan är dock lllliiiite bättre. Såg just avsnittet med Hurricane Carter. Vilken männsika!
Suttit 22 år bakom galler och är inte bitter, det kallar jag styrka


......... Kategori: Allmänt

heeeelknäpp idé/utmaning

Kom just på en tokrolig men ack så utmanande idé...

Ända sen jag sprang halvmaran när jag bodde i USA det året (och ja, jag trodde jag skulle dö halvägs, men jag kom runt =)) så har jag funderat på om man kanske skulle ta o utmana sig själv på ngt mer.
Visst bodyfitness i all ära men jag har inte den fysiken...än. Man måste ha de rätta musklerna på de rätta ställena (kolla bara på dig Elle!, det får mig/har fått mig att inse) att jag har alldeles för små mukkler och visst la jag manken till så kanske men det är svårt att jämnföra sig med ngn som har tränat på gym i ca 10 årstid längre än man själv.

Så vart vill jag nu komma då...

Närmare eftertanke så lägger jag (har ju gjort det förlängesen) nu bodyfitness planerna på hyllan och känner istället för att utmana mig själv i ngt annat och dessutom  göra det för en god gärning.

Lyssna på det här:
Jag har alltid gillat att cykla. Kört spinning i ett antal år och dessutom så efter ha bott i Katrineholm hela min uppväxt så var man tvungen att antigen gå eller cykla. Bussen kom en gång i timmen.....typ
Pratade här om veckan med en kollega på jobbet och han hade cykat vätternrundan.
och nu så har den lilla tanken suttit kvar.
Varför inte ställa upp och köra tjejvättern till att börja med! och dessutom göra det tillsammans med en insamling för cancer patienter!
hmm Just nu är det en tanke bara men den växer sig starkare. Och inte tänker jag ha ngn sporthoj, nej gamla bettan hon står nog ut i ett par tiotal mil.
Nu så har jag ju ingen lust att cykla själv. Det fina i detta är ju att jag har två HELT friska och cykeltokiga systrar. Var av en utav dom är spinning instruktör och den andra cyklar till och från jobb i ur och skur.
Så vad säger ni systrarna Linder: Hakar ni på!!!!




......... Kategori: Allmänt

Ta tillvara på tiden

o säg allt Ni vill ha sagt!
Man vet aldrig när det är försent.

Vi går igenom en mkt tung period nu, hela min familj. Ingen är oberörd, hur skulle man kunna vara oberörd i detta läge.
Vi gråter, slits mellan hopp och förtvivland, otillräckligheten känns som ett berg att bära.
Jag fick en kliten stund med pappa häromdagen och jag fick då sagt det jag har hittat ord för att säga.
Det föll sig så naturligt när pappa sa

"Jag är så glad att jag har er mina ungar, så fina barn jag har fått. Jag älskar er så mkt"!
Då brast det och jag fick verkligen säga att Vi älskar dig pappa oxå, överallt annat.
Efter det kändes det lite lättare om hjärtat, jag fick säga det jag ville ha sagt och jag och pappa delade en stund tillsammans som jag kommer att bära med mig i mitt hjärta för alltid


(lånad av google.se)



......... Kategori: Allmänt

Hur orkar man

ta sig igenom den tiden man har kvar, om man har fått ett datum eller en viss tid att leva.
Vad känner man?

ångest
förtvivlan
lättnad

Som anhörig känner man endast förtvivlan och sorg.
Förtvivlan över att man inte kan göra ngt. Inget man skulle kunna göra skulle få det att försvinna.
Sorg över att man en dag kommer att förlora.
Förlora över det som vi alla kommer att möta en dag. Förr eller senare.....

Döden har i många år (sedan jag var liten) skrämt mig.
Det är väl själva grejen att inte veta vad som kommer här näst, för det är ju ingen som har kunnat berätta vad som händer.
Att man går igenom det själv, självklart kommer man att vara omringad av nära och kära men i just det ögonblicket så är man själv oavsett.
DET skrämmer mig! Sen också det faktum att man inte kommer tillbaka, inte vad jag vet iaf.

Vi alla männsikor vet att våra liv är bestämda, vi vet bara inte när, tur är väl det..

Min pappa har alltid varit den där stora grovisknegaren.
Ett av mina tidigaste minnen var att jag såg hur stor och grova hans hand var när jag la min lilla hand i hans.
Och när han slöt den hur den fullkomligt försvann.
Eller den gången han lärde mig att knyta mina egna skor, lärde mig åka skidor, stekte goda hamburgerbröd i stekpannan med massor av smör...
Det är dom minnen som kommer upp idag när han ligger där på sjukhuset, med slangar över allt och det är med ett stort hål i hjärtat jag ser på hur han försvinner....
Än finns han kvar här hos oss men den där stora grova mannen är borta, kvar finns bara en äldre farbror..
Jag hoppas och jag tror att han vet hur mkt jag uppskattar det han har lärt mig och hur mkt jag älskar honom, och hur mkt vi kommer att sakna honom när han far iväg...

men en dag kommer vi att träffas igen


I Nangiala!




......... Kategori: Allmänt

tungt just nu

orkar inte blogga så mkt nu.. händer för mkt runt omkring