......... Kategori: Allmänt

Tunga dagar

som har passerat.
Tunga tårar som trillat
förtvivlan över det faktum som har uppstått
Lättnad över att han inte lider mer

men framförallt SAKNAD

Det är nog inte förrän nu, ett par dagar efter begravningen som jag förstått att pappa inte finns mer.
Och det känns återigen som den dagen då vi fick reda på att han somnat in.

Tungt i hjärtat!

Tyngd över att inte få krama om honom
Känna hans stora hand smeka över min kind.

Jag skulle kunne ge vad som helst för att få ge pappa en enda kram till.

Men det går ju inte

Saknaden är och förblir övermäktig ett tag nu. Tomrummet efter pappa är så fruktansvärt stor
Tanken på att det faktiskt var MIN pappa som låg i kistan under alla vackra blommor var svår att tänka, jättesvår.
Jag vet att jag inet är ensam om min saknad och min sorg, vär är många som sörjer.

Pappa du hade varit glad över att sehur många av oss som VERKLIGEN brydde oss om dig. Många fler än du trodde.
Sorgen över att mina barn aldrig kommer att få träffa dig är också jobbig. Men jag kommer att berätta för dom om dig. Om den friska starka pappa som jag vill minnas dig som. Inte den svårt sjuka som inte var sig lik de sista åren.

Du kommer alltid finnas i våra hjärtan och du ska veta att vi saknar dig sååå mycket












Spelades i kyrkan för dig pappa, Va inte rädd, vi finns för dig


......... Kategori: Allmänt

Usch

De så orättvist!
Det finns människor som skiter i sina föräldrar, hur dom mår osv.

Vi brydde oss så mkt om dig!
Det är så orättvist att du skulle lida så mkt och sen försvinna bort ifrån oss

Fy vad livet är orättvist!!



......... Kategori: Allmänt

Så här kan de se ut på morgonen hemma hos ...

dsc00123 (MMS)

Så här kan de se ut på morgonen hemma hos oss. Tävling hela dagen lång:-).



......... Kategori: Allmänt

Någonstans bortom regnbågen



På en härlig grönskande äng ligger pappa i gräset och viftar med tårna.
Vila på pappa!
Det är du värd efter allt som du varit med om. Kika ner på oss lite då och då, så du ser att vi sköter oss.

Vi älskar dig


......... Kategori: Allmänt

Kristoffer

det är 1 år sedan vi stod där på toppen av Rockefeller center och det känns som om de var igår.
Även fast vi går igenom en tuff tid nu är jag glad över att det är du som står där vid min sida och stöttar mig. Skulle inte vilja ha någon annan än just dig där!
Du är strösslet på min glass, locket på min kastrull, nyckeln till mitt lås =)
Jag älskar dig av hela mitt hjärta och är så tacksam för att du har valt just mig att dela ditt liv med!

1 år av många på vårt livs resa!
Du e min livskamrat, min bästa vän, min evighet!


Puss








......... Kategori: Allmänt

Till dig Pappa!



......... Kategori: Allmänt

Himlen har fått en till ängel

Sov så gott lilla pappa. Låt änglarna ta hand om dig nu.
Du behöver inte lida mer, vila ifrid

Vi ses i Nangiala!!



Jag älskar dig!


......... Kategori: Allmänt

Sov gott



......... Kategori: Allmänt

Fågan är: hur gör man så varje minut räknas

Det är en fråga som jag ställt mig nu de senaste dagarna.
Om du visste att ditt liv skulle ta slut inom 24 timmar.
Va skulle du göra?

Kanske en makaberfråga, nu när vår och sommar börjar göra sig påminda, men det är min verklighet.
Eller snarare min pappas.

Skulle du pröva på allt så du någonsin velat göra?

Varför prövar du inte de nu, idag! När du lever och är frisk

Skulle du be om förlåtelse för gamla synder?
Varför inte tänka efter före då sitället. Så har du inget att be om förlåtelse för

Skulle du berätta för dina nära o kära hur mycket du älskar dom och hur mkt de betyder för dig?
Varför inte göra det varje dag!

Så att när man väl står där. Vid det ödet vi alla är på väg emot, vare sig man tror på Gud, Allah eller ngt annat väsen.


Det finns säkert mkt mer tankar som skulle gå runt i huvudet men dessa var dom stora som jag utgick ifrån.

Jag, vet att min pappa älskade mig. Men han sa det aldrig. Inte förrän den dagen i vintras när vi inte visste om han skulle överleva operationen han gick igenom, då sa han det.
Skönt att få höra det men jag hade önskat att pappa sagt det till mig fler ggr. Även fast jag visste att han gjorde det genom sina handlingar så hade jag gärna velat höra det.
Kanske låter hårt nu, när jag vet att han inte har så många dagar kvar, men känslorna går inte att styra över.


Jag har berättat förut att döden skrämmer mig. Så fruktansvärt.
Varför den gör det har jag inte kommit på men det är väl för att när man är där och livet håller på att rinna ut och man ska möta döden så är man ensam.
Det finns ingen som kan ta emot dig eller följa dig en bit på vägen.
Hur många männsikor som än finns runtomkring dig, så möter du den ensam. DET är fruktansvärt skrämmande.
Som tur är vet vi inte när det är dags...

Men jag vet många av mina tankar och funderingar kommer att få sig en handling.
Mitt Liv, mina val!

MITT HJÄRTA