......... Kategori: Allmänt

New years on the move

¨så börjar detta år att gå till ända. Brukar tänka tillbaka på året som gått och reflektera över vad jag varit med om, vad jag lärt mig men det viktigaste av allt att jag levt.
Början av 2009 verkade inte så ljust, riktigt jobbigt faktiskt some mest hade nyanser av svart. Och det började inte ljusna förrän till sommaren. Men då hade jag lärt mig ett och annat, både om mig själv och om andra.
Viktig läxa lärd kan jag säga.
Så när sommaren kom och gick blev det allt ljusare. Den ljuspunkten har bara lyst sig starkare för var dag som går. Och jag vill aldrig att det ljuset ska slockna. Inte en gång till!
Jag har lärt känna många olika sorters männsikor under detta år, vissa är kvar och kommer stanna där medans vissa andra har varit mer som en lätt bris. Men jag har fortfarande lärt mig av det som de visat.
Det enda som stått kvar precis som vanligt är familjen, men de e väl så det ska vara. Och de märks hur starka vi är ihop speciellt när sånt här händer som håller på och hända nu.
Det är då vi i familjen Linder, med allt vad det innebär, slåss till sista blodsdroppen. Och så kommer det att fortsätta in i nästa årtionde.
Så alla ni som jag lärt känna och fortfarande känner, hoppas jag har tillfört ngt till ert liv eftersom jag får stanna kvar. =)
I och med detta vill jag Tacka för allt ni gett mig och kommer så även att ge i nästa årtionde, för jag anser att man aldrig är färdig männsika. Man lär sig ngt nytt hela tiden.
Och Kristoffer, mitt hjärta kommer alltid att dunka hårdast, bäst och längst för dig, tills den dag jag tar mitt sista andetag.


Puss



......... Kategori: Allmänt

Jobbe

I bara två dagar till sen får jag oxå va hemma och va ledig.
Det sög riktigt hårt att gå upp i morse. Speciellt eftersom vi blev kvar uppe och körde Wii långt in på natten.
Men va kul vi hade!!!
Jösses att ett tv spel kan va så roligt, har inte skrattat så mkt på länge länge.
Det var en julklapp till varandra som vi införskaffade igår och det kommer att bli fler spel inom loppet av ett par dagar bara.  Grannarna undrade nog vad vi höll på med när vi stod upp i vardagsrummet och viftade.
Spelade golf, (vilket jag såg ut att vinna fram tills dom sista banorna när Kristoffer gick under par och jag slog bort mig), körde vattenskoter (vilket jag förövrig är världmästare på nu, stoffe tyckte det var fel på hans handkontroll, hmm jaja ja), bowling(vilket jag torskade i) och fäktning där jag stod som en KLAR segare=)
Det är det som är det bästa med Wii både tjejer och killar kan vara lika bra.
Vi kommer att fortsätta med det ikväll, ska nog ta och köra en liten tunering tror jag...


Pappsen befinner sig ff på sjukan och alla mina tankar går till honom och mamma när jag själv inte kan vara på plats. Ska åka ner snart.


Bifogar lite bilder på syster yster, hennes man, mamma och stoffeloffe=)

Puss

(syster kommer nog att strypa mig för denna bild, men va roligt vi hade =))









......... Kategori: Allmänt

Home again

Så var vi hemma i estockholmo igen. Och i morgon är det dags att  jobba igen.
Men bara i tre dagar sen är det låååång ledigt.
Var o hälsade på pappsen igår på sjukhuset innan det var dags för hemfärd till stockholm.
Lovade honom dyrt och heligt att vi kommer att hälsa på igen snart.
För det ska jag.

Vaglaget var inte det bästa igår. Dels så var det mörkt, snöade gjorde det plus att vägverket hade saltat istället för att ha plogat. Hmm ja ja ska väl inte spilla tid på att beklaga mig övder dom, de har nog mkt att göra ändå.
Tog ungefär två timmar att ta sig hem jämfört med en timme och 20 minuter som det gör på sommaren.

Idag tänkte vi slå oss ut i mellandags rean tillsammans med alla andra. Tänkte försöka få tag i ett nintendo wii för en billig peng.
Träning ska det bli oxå, vad det blir vet jag inte riktigt. Återkommer senare i kväll.... om jag överlevt=)


Puss


......... Kategori: Allmänt

Härlig och mysiga Jul

Så var både julafton och juldagen över.
Mysigt har vi haft alla dagar och så även denna. Julaftonen spenderades en del på sjukhuset och en del hemma hos mamma.
När syster yster och Jonas kom åkte vi direkt upp till pappsen.
Han blev mäkta glad över att vi kom med både klappar, fika och glada skratt. Rätt var det var så kom även brorsan upp och hälsad på.
Pappa fick nog mer paket än mig men det var jag bara glad för honom över.
Vi spenderade og 3 timmar där på sjukhuset innan det var dags för oss att åka hem. När vi kom hem började vi med maten, mammas goda mat. (och syster förstås)
Pappas frånvaro märktes mycket och även fast vi försökte hålla humöret uppe så fick man en liten tår i ögat när man tänkte på honom:).
Jag fick många fina paket. Mysbyxor, räningsbyxor (som jag kommer att avända duktigt nu efter all julmat), god parfym (fick av mitt hjärta), ljuslykta, tofflor mfl

Juldagen var det fullt hus här hemma hos mamma. Båda min systrar var här och brorsan, plus alla barn dårå Den enda som saknades var pappsen. Men honom åkte vi upp och hälsade på senare på kvällen.
Han hade fått ett eget rum, såg nästan ut som en svit. " det var det bästa hotellrummet de hade på det här hotellet" svarade pappa.

Kvällen ägnades åt yatzy spel och plocke pin (måste verkligen köpa nya brädspel)


Hoppas ni alla hade en mysig jul och fortfarande har det.

God fortsättning på er

Puss




......... Kategori: Allmänt

mmmh julmat. Ta hand om er allesam

21eabe0a49283591b35abe426d7ddf2f.png

Kolla varifrån!

mmmh julmat. Ta hand om er allesammans



......... Kategori: Allmänt

härliga julaftonsmorgon. God jul a

-2d1b2b4785528b098e763cb5b5789af.png

Kolla varifrån!

härliga julaftonsmorgon. God jul alla:)



......... Kategori: Allmänt

inte så många ännu men de kommer;)

54f4babbb6264deed2db25f084c7bc2a.png

Kolla varifrån!

inte så många ännu men de kommer;)



......... Kategori: Allmänt

tvätta, städa, handla,slå in paket, packa....

tror att de va allt. Börjar inse att jag kanske inte hinner slå in klapparna här hemma utan får ta me dem hem till mamma och göra det.
Men det blir ju jul ändå och jag är inte ett dugg stressad. Faktiskt inte.

Papsen får ligga kvar där han är och vi hoppas på att han får komma hem över jul iallafall. Om inte får julen komma till honom=)

Snart sitter vi där allihop, hemma hos mamma. Det är konstig men det lukar alltid speciellt hos mamma över jul. Kan inte riktig sätta fingret på vad det är men det lukten har aldrig försvunnit. Den hänger kvar sen jag var barn, kanske är det för att jag är barnslig förtjust i julen. Eller så är det så att jag bara är hemma.
Och tänka sig att vi äntligen får en vit jul i år, kommer inte knappt ihåg när det var en vit jul sist. Det var nog när jag var barn, jisses så gammal jag lät nu men det är sant.
Som sagt i morgon kväll sitter jag där hemma hos mamma och luktar. Kan tom blunda nu pch känna den doften, doften av ett varm och härligt hem där man blir älskad och som ALLTID känns så skönt att få komma hem till.
Kanske tycker ni att jag är knäpp nu men det är så jag känner.
Hur tycker ni att ni får julkänsla? Skriv gärna och berätta=)

Passar på att lägga in ännu en av mina favoriter. Lysnar alltid på den när jag åker hem till jul. Och så gråter jag en liten skvätt, blödig som jag är.



Nu låter det som om jag inte kommer att göra några som helst inlägg i morgon eller under julen. Tro mig det kommer jag göra=)


Ha en mysig och härlig tisdag. Ska gå tillbaka till alla mina sysslor

Puss på er alla där ute


Merry Christmas to all, and to all a good night!


......... Kategori: Allmänt

Äntligen...

fick han en plats. Pappa fick äntligen en plats på sjukhuset, efter hundra om och men.
Julen blir ju inte riktigt som den ska i år men huvudsaken är att  det finns en strimma hopp nu. Förut fanns inte det. Och det är väl vad allt med julen handlar om. Att man ska få känna att det finns hopp och att allt löser sig. Bara man har varandra.


Med bara två dagar kvar till julafton känner jag att julkänsla fått sig en liten törn, men den kommer nog att infinna sig så snart jag kommit hem. Åker ner på onsdagkväll, vilket ska bli otroligt skönt.
Att få spendera julen hemma hos mamma med snö runt knutarna.

Träningen i går var helt otrolig så stark i armarna har jag nog aldrig varit förut. Körde chins och klarade av 10-12 st själv första gången 10 själv andra och 6 själv sista gången.
Ni kanske tycker att det inte är så speciellt mkt men för mig är det som om att hoppa över ett hus. Specillt eftersom det gick så dåligt förra veckan=)
Idag har jag kört spinning bara och jag tror jag svettades ut allt jag någonsin drukit. Skönt

I morgon väntar benträning och tvätt. På onsdag tror jag inte att jag hinner mde ngn träning men vad gör det det är ju jul för fasiken.

Tack alla ni som skicka julkort gulliga ni är.
Nej nu känner jag att John Blund är här och stökar. 
sov så gott 


puss

 


......... Kategori: Allmänt

Julefrid

Hoppas jag att min familj, specielt mamma kommer att få. Det är konstig, hur mkt man än försöker ställa upp coh hjälpa till, får jag alltid känslan av att jag alltid kunnat göra mer. Inte för att mamma tycker så, för jag vet att hon om någon ä otroligt tacksam för att jag och mina syskon hjälper till. Utan för att jag känner mig som om jag slåss mot en stor jätte. Att jag kunde ha försökt göra lite till.
Att man känner sig så hjälplös.
Trodde faktiskt att den svenska sjukvårde var bättre än den är, sorligt att säga men jag tycker att den är rent av piss.
För det finns INGEN som kan hjälpa till, eller rättare sagt vill hjälpa till!
Hur ska man kunna känna frid när ens egen pappa går runt som i ett töcken och har ont hela tiden och mamma som snart blir sjuk hon oxå. Det smärtar så otroligt att jag inte kan rolla bort det som gör dom så ont. Skulle kunna betala med mina egna kroppsdelar bara för att han nte ska ha så on som han har.

Hoppas att ni får en fridfull jul, jag ska göra allt som står i min makt för att min mamma och pappa oxå ska få det.



......... Kategori: Allmänt

det kom ett brev del 2 Så här fina

0-75e8c764de292728f0cd33efaab33d57.png

Kolla varifrån!

det kom ett brev del 2
Så här fina brev får ja av amanda:)



......... Kategori: Allmänt

Mysiga Lördag

Usch vad dålig jag varit på att göra inlägg, fy på mi.
Fredagen bestod av rygg och axel träning, vilket inte gick så bra med tanke på att jag kände mig trött i kroppen.
Varför vet jag inte men det gick riktigt dåligt.
Senare på kvällen besökte jag Therese och hennes små killar. Fick mysa avmig lite med dom.
Har verkligen saknat dig therese, måste bli bättre på att komma bort och hälsa på

I går var det kalas, 1 års kalas. Hos Kristoffers syster, ja alltså det var inte hon som fyllde år utan hennes yngsta.
Fick ett brev till av den helt underbara Amanda. Hon var så gosig, ville sitta i knät, visa hennes teckningar och leka bebis.
Hela söndagen spenderades i detta varma och härliga hem. Mkt skratt blev det senare på kvällen när vi spelade rappakalja. Måste vi göra om!

Snart bär det av till gymmet, om jag kommer fram i detta snöväder. Jösses va det snöar

På återseende


puss


......... Kategori: Allmänt

brrrrrr

Idag har det varit ett riktigt rusk väder. Jag som vanligtvis brukar sitta inne vid min dator, på min kontorsstol, på mitt varma kontor. Då brukar jag tycka att det är härligt med sånt här väder, men inte idag. Jag har fått en HELT annan förståelse för er chaufförer idag och ni har min fulla förståelse när ni förbannar vädret.
Jag fick själv vara med om det ruskigaste vädret på länge. Visst vädret var helt ok, om man hade termobrallor och tjock jacka. Jag hade jeans, gympadojor och en stickad tröja. Jag skulle ju bara åka bil, såg ut som den värsta snögubben och blöt var jag oxå. Om fötterna och om byxbenen.
Jag och min kollega körde nämligen fast i en halv meter snö! Och fick gräva fram bilen, somtur var kom det en snäll man och hjälpte oss, annars hade vi stått där än=).
Men kul var det, iaf nu efteråt.



Så syster, ja jag låg i badet en lååååång stund idag, så skönt har det nog aldrig varit i badet som det var idag.


Kände mig faktiskt lite som KarlBertil Johnsson idag när jag levererade alla pkt, påpekade ävn detta för min kollega var på han frågade " vad är det är det ngn svensk serie som jag inte har sett"

Hmm ja ja huvudsaken var ju att några av paketen kom mut iallafall.
I morgon så får jag sitta där på mitt varma kontor och titta ut, förmodligen så kommer jag tycka att det är vacker, för det är det, men jag kommer oxå att skicka en tanke till alla chaufförer.


Ha en skön torsdag inne i värmen
puss


......... Kategori: Allmänt

Tomtens verkstad dag 2



Se upp nu alla där ute, jag är i farten och ska dela ut en massa paket idag igen.
Och så blåser det snöstorm, härligt! Bara 6 dagar kvar till jul Jippi!!!

Puss på er


......... Kategori: Allmänt

Bästa jullåten (eller iaf en av många )