"ja men du är ju som en kungspudel"

Vi e några tjejer på jobbet som sitter och räknar ner dagarna tills dess att vi går på semester.
Vi går samtidigt alla tre så det är rätt skönt att ha dom.
Och för att då ha det så roligt som möjligt hittar vi ju nya samtalsämnen varje dag
det kan va tomten, loppan, mullis, heffner osv. Livlig fantasi är bara förnamnet...

Men så har vi då en lite terrier på vårat kontor som kommit tillbaka från sin semester.
(nu är det så här att det är ju inte en RIKTIG terrier utan det är en tjej som har blivit kallad för det för det passar hennes personlighet)
Då var vi ju genast tvungna att lista ut vad vi andra två var för något.
Och då kom dödsstöten!

Jag trodde ju att ja men jag kan ju efterlikna en golden eller nått. Mizz L tyckte då att jag var mer eller mindre en Jack Russel men lilla terriern tyckte att jag såg ut mer att vara som en KUNGSPUDEL!! I SAY WHAT!!!

Ni förstår ju att mitt morgonkaffe sattes i strupen och jag fullkomligt skrek ut att "NEEEEHHEE DU! Så damig är inte jag"

Fy fan en kungspudel! De kunde inte komma på något mindre mesigt! Jösses nej men sen så letade dom vidre och kom väl mer eller mindra fram till att jag var typ en amstaf eller ngt annan kamp hund.

Kungspudel *HMPF*

Nej jag tycker fortfarande att jag är det ngn hundras som jag efterliknar så e det deffenetivt en Jackis=)


(de ska få för kungspudel)










(Lånade av Google.se)

Kommentarer
Skrivet av: Lisa
Datum: 2011-07-19 kl. 19:45:06 URL: http://palmenp.blogg.se/

Ja, jag är ju en av dem som omnämns i ovan inlägg, så känner att jag måste få lägga in ett litet tillägg till Sandy aka Kungspudeln. Hahaha!



Jo. Jag skulle säga att Kungspudeln representerar de dagar då Sandy känner sig snygg och har självförtroendet på topp. Rumpan står högt i vädret och vickandes på. Med andra ord, asset är högst representerat i detta fall. Som också i verkligenheten är jävligt snyggt.



Jack Russel är hon när hon är på gott humör, nästan studsar fram. Händer i luften och jävla go i. Samtidigt som när Sandy är tjurig, då är hon jäävligt surig - precis så som Jackisar kan vara.



Kontentan är alltså, enligt min åsikt, en blandning. Så inte fullt ut, 100%, kungspudel. det vore inte helt sanningsenligt.



Eller vad säger ni andra??



Puss, kompis!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback