.. and it's over...

Helgen har verkligen varit fantastiskt på många vis. Dels har vi promenerat massor, visserligen ut och in i affärer men iallafall, vi har ätit gott och skrattat tonvis. Det märks verkligen att vi e släkt för alla vi tre är så troligt envisa.
På restaurangen i går kväll, mellan förrätten och huvudrätten, satt mama och jag och pratade om den väg som gick pararelt med kunsan aka kungsträdgården. Och vi pratde om samma sak fast vi förstod inte varandra varpå vi asgaravde så hela resturangen hörde oss. Ja, vi hade drukit vin också men det hör inte hit,
Middagen var helt underbar, min förrätt bestod av bondbröd med olivolja, vitlök och tazsiki. Mammas och Marias bestod av toast skagen. Den var kanonbra gjord. Smakade inte alls majonäs som det kan göra.





bildkälla: google.se


Sen beställde jag och mamma stekt biff medan syster yster tog plankstek och HERREGUD så gott det var. Ska sägas oxå att vi i vår familj, iaf mamma och syster, är vekligen kräsna när det gäller kött. Och det var inget att klaga på. Köttet var precis så mört och stekt som det ska vara. MUMMA!
Kyparen, eller ägare var han faktiskt, av resutrangen var helt underbar. Trevligare får man leta efter.
Till slut fick dom slänga ut oss så trevligt var det.

Dagen har gått åt till att kolla in nya Kista centrum. Det var riktigt kul och kolla hur den nya utbyggnaden såg ut. Köpte min första julklapp idag oxå. Och den var faktiskt till pappa. Han brukar vara den som jag köper sist till så, känn dig ärad papsen!
Jag följde med dem till tåget, var tvungen att hjälpa till att bära deras kassar. Och de gjorde jag gärna.
När jag sen stog där och skulle ta farväl så var det svårt att hålla tillbaka tårarna. Jag vet att jag kommer att träffa dom snart igen  men det är ändå ett farväl.





Nu ska jag bara sjunka ner i soffan kolla på en god film förhoppningsvis tillsammans med Kristoffer.
Sen är det dags att börja en ny vecka igen.
Huva, va fort det gå. Men men nästa helg bär det ju av till Götelaborg. De ska oxå bli otrologt mysigt.

På återseende foks'


En första advents puss till er alla

Kommentarer
Skrivet av: syster yster
Datum: 2009-11-29 kl. 14:17:25 URL:

OCH massor advents pussar tillbaka! alltid lika roligt att få komma upp till dig och tillbringa helgen där.

Alltid lika tråkigt att säga hej då men vi vet ju att vi ses snart igen och DÅ ska vi skratta så vi får ont i magen igen.

PUSS PUSS på dig lill strumpa.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback