Kallt så in i....

helvetet kan man ju inte säga. Det är ju inte kallt där, där e de ju varmt!
Kallt så in i iglon, eller kallt så in i isen. Det kan man säga. "Kallt så in i isen"!
Så kände jag idag när jag cyklade hem. Skulle kunnat tro att det var oktober, om man kollade på snöflingorna så kunde jag ha trott det.
Men det trodde ja ju inte.. För jag VET ju att de e april.
"Vädret skämtar me mig aprilo" tänkte jag. O så förbannade jag varenda snöflinga. 
Och vipps så va ja hemma.
Tänk va fort tiden går ändå.

Tänk så mkt man spenderar att tänka framåt i tiden ist för att tänka i nuet.
"jag längtar till den där resan" Eller "jag längtar tills mormor kommer"
Eller
"jag längtar tills lönen kommer"

Jaha o sen då. Va ska man längta till sen?!
Nej, jag har bestämt mig ska försöka o leva i nuet ist, för framtiden kommer så fort ändå.
Längta till sommaren kan man ju göra, ja men va händer sen efter att sommaren tagit slut?! Ja men då kommer ju vinter igen.
Hmm Nej, jag ska försöka att inte längta till semester och New York. För snart sitter vi där, vid central Park, med ett vin glas, och solar oss.........
.....
Nej! sluta nu. Här och nu bestämmer ja. Jag ska inte längta, fast en del av mig gör ju de ändå...
Det är väl lite så som vi är byggda vi människor, finnurligt eller hur.......




Nej nu längtar jag till min säng men först en kopp te

Ha en god onsdag (hm mja ja de lilla som är kvar av den iaf)


Chipp o hej



Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback